maandag 1 oktober 2007

monday morning

Op een maandagmorgen 90 kilometer lang naar over-en-weer gaande ruitenwissers kijken: er zijn vrolijker manieren om aan de werkweek te beginnen. Radio 1 kon enige lichtheid brengen in mijn ellende, tot de nieuwe single van Fixkes aan de beurt was. Als dertiger was de vorige -"kvraagetaan"- superherkenbaar, en op de koop toe een leuk deuntje; ik kon het nummer dus wel appreciëren. Bovendien had ik in de pers het één en ander zien passeren over de release van hun full CD, en dus was ik "in blijde verwachting" om er meer van te horen. Maar "lepeltje" kan dus wat mij betreft die verwachtingen niet inlossen. In het -overigens leuke- Stabroekse dialect klinkt het immers totaal hugomatthijsens: de sfeer van het nummer is voor mij helemaal om zeep met dat aanhoudende ge-lepeltjeuh. 'k Heb voor de resterende kilometers dan maar geopteerd voor een ceedeeke...

1 opmerking:

dejerre zei

tiens ... ik dacht dat "ik hoop da's ongelukkig is" hun nieuwe single was