vrijdag 13 november 2009

Tessafilosofie

- mama, als je groot bent en getrouwd, moét je dan kindjes nemen?
- maar nee, schat, dat moet niet, dat kan je kiezen. En er zijn ook mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Waarom?
- goh, dat lijkt me zoveel wérk, kindjes hebben. Ik weet niet of ik dat wel wil, later.

En een week later:

- mama, als je gescheiden bent, kan je dan nog eens trouwen?
- ja hoor schat, waarom?
- ik heb er nog eens over nagedacht mama, en ik zal dan toch maar kindjes nemen later.
- ha ja?
- ja hé mama, want als iederéén beslist om géén kindjes te nemen, dan stopt het leven...
- ah zo. En dat van dat scheiden dan, hoe zit het daar dan mee?
- ha, ik denk dat ik dus later ga trouwen met een gescheiden man die al kindjes heeft. Want ik wil dan wel kindjes nemen, maar ik hou toch niet zo van baby's.

Geen opmerkingen: