vrijdag 20 november 2009

herman en de haiku's

Ik pleegde al eens een blogje over Hermans en z'n haiku's en alhoewel ik er vanzeleven niet voor zou stemmen kan ik hem nog wel best appreciëren om zijn intellectuele capaciteiten en zijn "staatmansschap". Een tsjeef, ja, maar één waar zeer goed mee te leven valt. En dus nu president. Good for him. En voor ons misschien ook nog een beetje, wie weet. Hoe het gesteld is met mijn appreciatie voor die andere tsjeef dan, zijn gedoodverfde opvolger, mister come-back premier? Awel, onderstaand cartoontje vat het goed samen:



Je zou ter zijner verdediging nog kunnen zeggen dat hij het al eens geprobeerd heeft en dat het daarom nu misschien beter zal gaan, maar in verband met proberen ben ik een Yoda-aanhanger:



De poll op deredactie.be met de vraag "Moet Yves Leterme Herman Van Rompuy opvolgen als premier van België?" staat bij het schrijven van dit blogpostje op 32% ja en 68% nee (aantal stemmen: 6831). Maar tegen 800.000 stemmen kan die aselecte steekproef uit het web 2.0 publiek niet op zeker? Too bad...

Geen opmerkingen: