donderdag 12 november 2009

grenzeloos

Wie onze Boris kent, weet dat grenzen soms een beetje moeilijk zijn voor hem. Waar we (gelukkig met toenemend succes) op een aantal fronten (soms hard) werken om hem te begrenzen, hoop ik dat het op één front wél grenzeloos blijft: in zijn fantasie.
Gesprekje vandaag in de auto:
- mama, als ik groot genoeg ben om zelf een auto te kopen dan wil ik graag een monstertruck!
- ha ja?
- yes! De grootste die er maar bestaat, met wielen zo groot als ...(moet even denken)... de kerk!
- Oei, ik denk wel dat dat misschien een beetje té groot is hoor, want daar zijn onze straten niet breed genoeg voor, denk ik.
- Dan bel ik wel naar Marc Van De Vijver (nvdm: de burgemeester van Beveren) hé mama.
- Waarom dan schat?
- (kijkt me aan met een blik van "moet ik je dat nu echt uitleggen?") Ha omdat de burgemeester toch kan beslissen om de straten breder te maken, hé mama!

(Gemeente)politiek door de ogen van een vierjarige... als het van hem afhing lag die Lange Wapper er al lang denk ik, want die twaalf rijstroken naast elkaar, dat zou het wel zijn voor zijn monstertruck...!

Geen opmerkingen: