vrijdag 24 augustus 2007

mercedesmiserie

't Is een vrouwennaam én 't is een wagenmerk... nochtans is het een slechte combinatie. Want vrouwen in Mercedessen kunnen niet rijden (lap! alweer een discriminerende veralgemening!). Vanavond, na mijn blitzbezoek aan het overigens onvolprezen Waasland Shopping Center, speelde zich op de parking deze kroniek van een aangekondigd accident af. Ik rij achteruit mijn parkeerplaats uit maar zie direct dat de wagen op de rij achter mij net hetzelfde van plan is. Dus ik stop. Snel besef ik dat die andere wagen de mijne helemaal niet gezien heeft, ik wil dus terug vooruit in mijn plaats rijden, maar omdat ik van de schrik te bruusk schakel valt mijn auto stil. Ik begin dan maar luid te claxonneren om de andere chauffeur te waarschuwen. Tevergeefs: luttele seconden later volgt de bots. Een totaal verbouwereerde madame stapt uit een Mercedes, verklaart dat ze helemaal niets gezien noch gehoord heeft (ik heb het gemerkt!). Tweede vreemde vaststelling: haar wagen beschikt over achteruitrij-parkeersensoren. Dus ook het gepiep in haar wagen heeft ze blijkbaar niet gehoord toen ze gezwind tegen mijn bolide aanvlamde. Mijn nieuwe stelling: vrouwen in Mercedessen kunnen niet rijden én zijn doof.

Geen opmerkingen: