donderdag 24 januari 2008

zaadje...?

Tessa is al een tijdje erg geïnteresseerd in de bloemetjes en de bijtjes. Een standaarduitleg over baby's die in buiken groeien volstond niet; we hebben haar dus enige tijd geleden een iets uitgebreidere versie van het verhaal verteld, inclusief baarmoeder, eicel, en zaadcel - hoe die zaadcel bij die eicel moet geraken hebben we evenwel in het midden gelaten ...

Zoals altijd moet Tessa daar dan wat over nadenken, meestal komt er een paar dagen of weken later wel terug iets opduiken. Zoals gisteren:

Tessa: "Mama, ik weet waarom ik nog geen kindje heb!"
mama: "Ha ja, schat, waarom dan wel?"
Tessa: "Ik heb nog geen zaadje gevonden voor mijn eicel!"
mama: "Ha, dààrom."
Tessa: "Maar nu ga ik eerst een beetje verder spelen, hé, mama."
mama: "Goed idee, schat!"

Even later gelukkig weer business as usual: een vierjarig prinsesje.

1 opmerking:

shadesinblack zei

Volgende verjaardag: mama, ik wil een kanarie! Daar hebben we toch ook zaad voor nodig dan?