vrijdag 11 januari 2008

examenstress

Heb vandaag op het examen m'n studenten bijna een onwaarschijnlijk nieuwjaarscadeau gedaan. 't Examen zou beginnen om 13u30; ik was om 13u al ijverig opgaven aan het klaarleggen in het auditorium, twee reeksen vragen zorgvuldig voorbereid. Om 13u20 lag alles uitgedeeld en nam ik achteloos een kopij vast om nog even diagonaal te overlopen, klaar om de studenten binnen te laten. Om 13u21 kreeg ik bijna een beroerte toen ik merkte dat ik in plaats van het standaard blanco exemplaar het opgeloste verbeter-modelexemplaar had gekopieerd. Dan maar in ijltempo de twee laatste, reeds opgeloste bladen van elke examenbundel afgehaald, getippext en opnieuw gekopieerd. Toch nog op tijd gestart om 13u30, de twee laatste vragen op nieuwe blanco bundels een halfuurtje later opgediend...

Examenstress dus enkel voor studenten en niet voor docenten? Dat dacht u maar!

1 opmerking:

dejerre zei

damn ... just in time