donderdag 22 november 2007

days of yore

Gisteren werd ik even terug in de tijd gekatapulteerd: ik moest ten gevolge van mijn nakende wissel van werkgever een medisch onderzoek ondergaan. Het was net of ik terug tien jaar oud was en ik in mijn onderbroekje van Petit Bateau in een koude wachtzaal op het PMS (want zo heette het CLB nog in die dagen van weleer) zat. Dezelfde sfeer zat er gisteren in: een troosteloze verdieping in een oud hospitaalgebouw, een verpleegster even kil en afstandelijk als toen, een dokter even wereldvreemd. De testen zelf ook even archaïsch: ik ben getest op TBC zodat ik op mijn nieuwe werk geen "besmettelijke plaag" (sic) zou kunnen binnenbrengen. Maar bon, ik heb het label: "geschikt voor de dienst" verdiend...!

4 opmerkingen:

Moon zei

Hmmm, dat komt me bekend voor. Dat medisch onderzoek vond toevallig niet plaats in de Lange Gasthuisstraat te Antwerpen? Heb dat ook moeten ondergaan toen ik daar begon....

dejerre zei

andere werkgever ... hebben wij iets gemist?

Moon zei

Hmm, dus mijn werkgever is blijkbaar niet de enige die nog op TBC test ;)
Ik dacht dat zij de enigen waren die in de vorige eeuw waren blijven steken. De tekst beschreef ook treffend welk gevoel je hebt als je bij ons op medisch onderzoek moet...

Had trouwens nog niet eens door dat onze blogster een Oost-Vlaamse was, en die wijken nu eenmaal niet snel uit naar Antwerpen (wegens het verslavende Gent) ;)

sovvie zei

Moon,

ben inderdaad Oost-Vlaamse (Gentse) maar heb hiervoor acht jaar -met plezier- in Antwerpen gewerkt. Wonen doen we wel aan de goeie kant van 't water ;-), zo ergens tussen de wereldsteden Gent en Antwerpen, i.c. in het werelddorp Beveren. In A'pen voor die vorige werkgever trouwens vergelijkbare medische onderzoeken ondergaan (zonder TBC test weliswaar...), dat is dus blijkbaar 't zelfde aan àlle kanten van 't water ---