zondag 25 november 2007

als het kriebelt moet je sporten ?!?

Een vleugje Belgiƫ in het post-dutrouxtijdperk: je lokt een dozijn of wat kleuters weg vanop een speelplein, trakteert ze uitgebreid op snoep in de lokale supermarkt en brengt ze een tijdje later weer terug. De rechter laat je vrij (je hebt nochtans al een strafblad maar ach, een kniesoor die daarom maalt) op voorwaarden: je moet je psychiatrisch laten begeleiden (lijkt me logisch), je mag niet meer in een straal van 250 m rond scholen komen (lijkt me logisch), je moet verplicht twee uur per week sporten (lijkt me: what the f*ck?).

En trouwens, niemand van die ouders die die juffen iets ten laste legt? Een kind dat aan je toezicht is toevertrouwd op een speelplein even uit het oog verliezen, het zou niet mogen maar ik kan er me iets bij voorstellen. Maar er dertien tegelijk voor een lange tijd ongemerkt kwijtgeraken? Dat geeft te denken, vind ik zo.

Geen opmerkingen: